Skip to main content

Prechodný pobyt – Zamestnanie

Povolenie na pobyt pre zamestnancov

Globalizácia a rastúca potreba kvalifikovaných pracovníkov prináša so sebou aj zvýšený počet cudzincov, ktorí sa rozhodujú pre prácu a život na Slovensku. Aby mohli títo ľudia legálne pracovať a žiť v krajine, je potrebné získať povolenie na pobyt za účelom zamestnania. V tomto článku sa pozrieme na proces získavania tohto povolenia, podmienky, ktoré treba splniť, ako aj dôležité informácie pre zamestnávateľov a cudzincov.

Kategórie cudzincov

Cudzinci môžu byť rozdelení do troch hlavných skupín podľa ich právnej pozície:

  • občania Európskej únie (EÚ) a Európskeho hospodárskeho priestoru (EHP)
  • občania tretích krajín s právom voľného pohybu (napr. Švajčiarsko)
  • občania tretích krajín bez práva voľného pohybu

Pre prvú skupinu nie je potrebné žiadne povolenie na pobyt za účelom zamestnania, druhá skupina má obmedzený prístup na trh práce a treťou skupinou sa budeme zaoberať v tomto článku.

Proces žiadosti o povolenie na pobyt za účelom zamestnania

Cudzinec mimo EÚ a EHP, ktorý chce pracovať na Slovensku, potrebuje povolenie na pobyt za účelom zamestnania. Toto povolenie vydáva Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva vnútra SR alebo príslušného cudzineckého úradu. Proces žiadosti pozostáva z niekoľkých krokov:

  • Zamestnávateľ najprv musí oznámiť voľné pracovné miesto na Úrade práce, sociálnych vecí a rodiny (ÚPSVaR), kde musí byť uverejnené minimálne 15 dní pred podaním žiadosti.
  • Cudzinec musí následne podať žiadosť o povolenie na pobyt za účelom zamestnania na slovenskom konzulárnom úrade v krajine svojho pobytu alebo priamo na príslušnom cudzineckom úrade na Slovensku (ak už má platný pobyt).
  • Žiadosť musí obsahovať kompletnú dokumentáciu vrátane potvrdenia o možnosti zamestnania, dokladov o vzdelaní a praxi, potvrdenia o ubytovaní, trestného registra a lekárskeho prehliadky.
  • Ak je žiadosť schválená, cudzinec obdrží povolenie na pobyt za účelom zamestnania s platnosťou do dvoch rokov (s možnosťou predĺženia).

Podmienky udelenia povolenia

Povolenie na pobyt za účelom zamestnania môže byť udelené iba v prípade, že:

  • voľné pracovné miesto nie je obsadené alebo nemôže byť obsadené občanom Slovenska alebo EÚ/EHP
  • cudzinec splnil všetky podmienky týkajúce sa vzdelania, praxe a iných požiadaviek na danú pozíciu
  • zamestnávateľ poskytne primerané ubytovanie a mzdu aspoň vo výške minimálnej mzdy

Pracovné podmienky pre cudzincov

Cudzinec so získaným povolením na pobyt za účelom zamestnania má rovnaké práva a povinnosti ako občania Slovenskej republiky pokiaľ ide o pracovnoprávne vzťahy.

Zhrnutie

Získanie povolenia na pobyt za účelom zamestnania je kľúčové pre cudzincov, ktorí chcú pracovať a žiť na Slovensku. Proces žiadosti zahŕňa spoluprácu medzi zamestnávateľom, cudzincom a úradmi. Splnenie všetkých podmienok a dodržanie pravidiel umožní úspešné získanie povolenia a začatie práce v novej krajine.

Potrebné dokumenty
Pre podanie žiadosti je nevyhnutné:

  • platný cestovný pas
  • doklady o bezúhonnosti opatrené apostilom
  • potvrdenia o zostatkoch na účte
  • potvrdenie o ubytovaní
  • finančné prostriedky na pobyt
  • potvrdenie o pracovnej pozícií

Ako Vám môžeme pomôcť?
Urýchlenie procesu

Nasmerovanie klienta kde žiadať o ktoré dokumenty, ako ich riadne opatriť potrebnou doložkou či ako správne dokument úradne preložiť.

Vypracovanie dokumentácie

Pripravíme Vám kompletnú zložku ktorú stačí už len podať na oddelenie cudzineckej polície.

Komunikácia s úradom práce

Počas celého procesu budeme vo Vašom mene komunikovať so všetkými potrebnými úradmi, pripravíme pracovné pozície pre ISTP a prevedieme Vás trhom práce.

Osobná asistencia

Od podania žiadosti celý proces prevezmeme do vlastných rúk a v prípade potreby Vás náš osobný asistent prevedie počas návštevy cudzineckej polície.

Prečo si vybrať služby odborníkov?

Najčastejším problémom cudzincov pri podávaní žiadosti býva nekompletná dokumentácia, chybná, nesprávne overená či úradne zle preložená do slovenského jazyku. Ďalším problémom môže byť komunikácia s úradmi, kde častokrát prichádza ku komunikačnej bariére. My Vás počas celého procesu budeme sprevádzať a komunikovať s úradmi.

Čo získate?

  • Vypracovanie dokumentácie
  • Úradné preklady
  • Osobná asistencia na úrade
  • Príprava poistenia
  • Rady a tipy
  • Zastupovanie na úrade
  • Komunikácia so zamestnávateľom

Cena služby

1.440 € / osoba

+ DPH, správne poplatky a preklady
Cena služby sa môže líšiť v závislosti od potreby klienta a vykonaných úkonov. Pre presnú cenu je potrebné
spraviť základnú analýzu Vašej potreby.

  • Doba vybavenia do 90 dní
  • Vypracovanie dokumentácie
  • Úradné preklady
  • Komunikácia so zamestnávateľom
  • Osobná asistencia na úradoch
  • Nezahŕňa správne poplatky

Objednávka

    We checked out Salient to see what all the hype was about and here we are a year later with a 30% increased bottom line! If you're looking for the latest and greatest, I can't recommend this CRM platform enough.

    Aura BrooksMarketing Director, Owl Eyes

    Our productivity has noticably gone up since implementing the platform. We are now able to dedicate more time on our products while having the peace of mind that our customer experience has improved.

    Eve CrawfordCEO at ThemeNectar

    Salient has enhanced our user experience and allowed us to move faster than ever and our company is now positioned to scale. We've seen a rediculous growth of 80% in just a few months!

    Jack GrahamProject Manager, Coffee Inc

    Simply put, Salient is an excellent tool to accelerate growth and save time. We've been very pleased with the results from implementing the platform into our company.

    Zak ReidCTO at Envato